Jdi na obsah Jdi na menu
 


Definitivní konec jedné VELKÉ LÁSKY

19. 4. 2018
Definitivní konec jedné VELKÉ LÁSKY.broken heart
 
Starší nebo zkušenější mi určitě dají za pravdu. Ten kdo na něco (někoho) v životě nemá, kolem sebe tzv. "kope". Takový člověk hodně mluví, intrikuje a dělá kdejakou blbost, aby se tomu lepšímu vyrovnal. Jednoduše - kdo umí koná, kdo neumí mluví. Platí to v každodenním životě, v práci, v politice, ve sportu. Řemeslník, který umí - pracuje a mlčí. Řemeslník, který neumí - hodně mluví a práce stojí. Politik, který nemá žádný předvolební program, udělá program z negace druhého politika. Sportovec, který si není vítězstvím jistý, bývá obvykle mnohem hlasitější v předzápasových rozhovorech. A co třeba zprofanovaný pivovar, v kterém vaří standardní podprůměrné a fádní pivo?
Takový pivovar si zaplatí televizní reklamu, která shazuje LEPŠÍ pivovary na trhu. Jak taková negační reklama vypadá? Dva pijáci europiva, kteří "chtějí prostě jen pivo" se zastaví před hospodou a žasnou nad jejím názvem Kočkodan v krabici. Uvnitř nálevny europijáky zarazí značky piv jako např. : ALE JO, ALE NE, IPA Z LIPA, SLEPÝ LAPKA PALE ALE, NEMOCNÝ OSEL, VĚTROPLACH 17, REZAVÁ TVRZ STOUT. Kromě názvů jsou zarážející i vysoké ceny piv - Ipa z Lipa 133, Nemocný osel 90, Slepý lapka 81 apod.
Poté dva žíznivé kamarády překvapí pivní degustační prkénko o ironické "délce"  30 možná 40 piv. Jasná parodie na minipivovary. Degustační sety z minipivovarů jsou většinou vytvořeny na 5 vzorků. ANO - majitelé minipivovarů používají vtipné a nápadité názvy pro svoje podniky i svoje piva. Došlo vám někdy, že PRAZDROJ a STAROPRAMEN znamená vlastně jedno a to samé? Trošku bez invence, nápadu a vtipu, že? Opravdu kvalitní a lahodné pivo ( 0,5 l) stojí v minipivovaru 30 Kč - maximálně 40 Kč, takže ceny v negační reklamě jsou opět zavádějící. Reklama končí nonsens sloganem " Na zdraví zdravému rozumu". Zdravý rozum mi říká, že tady NĚKDO NA NĚKOHO NEMÁ a tak KOLEM SEBE KOPE. Minipivovary drží snad 2 % pivního trhu a i tyhle "drobné" chtějí hrabiví vlastníci pivovarských kolosů pro sebe. Pro pár špinavejch zlaťáků udělají pivovarské koncerny cokoli - třeba zamindrákovanou reklamu na G-HNUS. V mládí jsem Gábinu miloval. Na vojně byla mou láskou, ale dnes se za tu lásku trochu stydím.
   Ve velkém pivovaru (většinou se zahraničními majiteli) pracuje mnoho obyčejných a slušných lidí. Třeba pan ředitel a pan sládek. Jednoho dne si tyhle dva zavolá  bohatý majitel na pohovor a řekne jim : " Chci více zlaťáků! Chci o 15% více zlaťáků! " Pan ředitel s panem sládkem jsou ambiciózní, zodpovědní a pracovití. Takže udělají pro těch "15% navíc" všechno možné. Kromě "fíglů" při výrobě piva použijí i "fígly" v televizním vysílání. A i když jsou to slušní a pracovití lidé, jistě jim nějaký ten vydělaný zlaťáček uvízne za nehty. Ale kdo z nás se, pro svoji rodinu, nikdy neponížil či neztrapnil? Většina z nás by pro svoje děti udělala cokoli. I pan ředitel a pan sládek jsou jistě otcové, takže je chápu.
   Tahle reklama na G-HNUS 2018 je ale totální konec jedné mojí velké vojenské lásky. Sbohem Gábi, bylas mi oporou v krušných časech, ale musím jít dál svou cestou už definitivně bez tebe...broken heart
P.S. - Akciová společnost, která vyrábí G-Hnus 2018 drží cca 50% pivního trhu v České republice.
​P.S. č. 2 - 30.4.2018 jsem v TV zhlédl zkrácenou verzi reklamy na G-Hnus 2018. Pasáž s řemeslným pivem a degustačním prkénkem už vykutálená reklama neobsahovala...
P.S. č. 3 -  !! 2.5.2018, reklama na G-Hnus 2018 dnes v TV reklamě vstoupila do dalšího levelu. Ti dva eurotýpci, kteří "chtějí prostě jen pivo", si dali po dvou kusech v "podivném" lokále s živým pivem a dostali ho načepované do zkumavek se špuntem ????  Hostinský v tom podivném lokále vypadá jako Lucifer a všichni okolo pijí pivo z miniaturních pidisklenic. Gabi, Gabi... jak hluboko ještě klesneš? Nejdřív nepovedená parodie a teď už úplné nesmysly. Jen proto, že u vás vaří blbé pivo?
 no   no   no   no   no   no   no   no   no   no   no   no
DVA PŘÍKLADY CELKEM POVEDENÉ SROVNÁVACÍ REKLAMY:
Když jdeš na jedno na Stodolní a probudíš se kajsi v Praze na hotelu aneb tohle s Kofolou nezažiješ devil
na-jedno-pivo.jpg
Když jdeš na jedno na Stodolní a probudíš se kajsi na polu u Komorní Lhotky aneb tohle s Kofolou nezažiješdevil
na-jedno-pivo--2-.jpg
laugh
 
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Gambáč

(Lucifer, 7. 5. 2018 10:25)

Mlčky mohu souhlasit že reklama je lehce podpásová. Ovšem hlasitě Ti musím říci, či lépe napsat..minipivovary nejsou spásou piva a tradice pivovarnictví v České kotlině. Zcela určitě jsme zahlceni tz. europivem. Naše piva a značka je už jen pojem brnkající na národní strunu pivařů. Majitelům sedícím v japonsku nebo v JAR je u prd...naše národní hrdost a pivní tradice..penízky penízky a opět penízky.
Ovšem položme si otázku, jak dalece jsou minipivovary na dobré cestě obnovit tradici a kvalitu.
Ano, reklama je stupidní, a svědčí o tom, že malé pivovary už pomalu ale jistě šlapu na paty těm velkým.
Jenomže i ty malé pivovary také posléze sklouzávají do komerční zóny a stávají se průměrem, někdy až patokem. Nic není dokonalé, malý pivovar se také musí uživit, sládek má rodinu kterou musí uživit, takže chápu že za lásku k pivu dětem nekoupí boty na zimu. A manželka chce také k moři...
Malé pivovary jsou oživením na trhu, nabízejí nové chutě, nezvyklé kombinace... Mají své místo na trhu a svoje štamgasty. Ale nejsou schopny napnit a zaplnit trh. Pokud by byl trh zajištěn pouze jejich produkcí, tak bys také na pivo neměl kam zajít. Protože prostě máš to štěstí, že bydlíš v mistě kde je koncentace těch minipivovarů a zároveň celkem silná konkurence komerčích piv. Takže pokud bydlíš v nějaké Horní Dolní, a zajdeš si v sobotu na jedno točené, a víš že ten chlap za pípou to točí už 20 let, a že to točí dobře, a že tam přijde i soused od vedle a Jarin z druhé Dolní Horní co jsi ho neviděl 3 tejdny..tak i ten Gambáč přijde k duhu. Pokud máš ale v Horní Dolní pitomce co prdí na kvalitu piva..tak si prostě koupíš ke grilu pár lahváčů a pozveš si k tomu Jarina protože pivo je i o tom, že si jen tak posedíš v dobré společnosti a popiješ na chuť. Takže, ano...stali se znás pouze konzumenti masově vyráběného europiva, ale já jsem názoru, že není špatné pivo, je jen špatně načepované...i když jsou vyjímky které si můžou čepovat (pro mne) jak chtějí, já prostě některé značky nedávám...
Takže máš šanci, vybuduj na někde v Horní Dolni pivovárek a bojuj proti molochům činy a ne slovy.
Pac a pusu

Re: Gambáč

(René Costache, 7. 5. 2018 12:14)

Ano, mám štěstí že v okolí mého bydliště (Karviná-Mizerov) fungují šikovní podnikatelé a můžu chodit do pěti až sedmi hospod na živé pivo. V Horní Dolní tuhle možnost nemají. Když ztroskotám na opuštěném ostrově, tak mi lahváč Géčka "náhodně nalezený" v chladivých vlnách bude chutnat jako božská mana. Na opuštěném ostrově ale nežiju. Fandím proto kvalitě a "bojovat proti molochům" budu tím, že prachy utratím za pivo z minipivovarů. Pivovar v Horní Dolní si vybuduj sám, ale díky za radu a zpětnou vazbu - tvůj názor respektuju. René Costache

Re: Re: Gambáč

(Lucifer, 7. 5. 2018 14:42)

Jen tak lehce podotknu..všichni kolem mne nedokážou pochopit že mi nechutnají třeba olivy, nebo dobře propečenej stejk...já prostě ocenuji chutná-nechutná..můžou mi mazat medu kolk chtějí..buď to pivo má říz..a je mi celkem jedno kdo to vaří, nebo si dělají prdel a tak ať si ho nechají. Chuť je individuální, a můžu si přečíst tisíce článků o tom jak se má dělat stejk a jak je dobrej...prostě mi stejk nejede, a raději si dám ten pitomej smažák...i když je také jen smažák..a pak SMAŽÁK...

Re: Re: Re: Gambáč

(René Costache, 7. 5. 2018 15:40)

V téhle polemice ztrácím nit. Jasně že je to o CHUTI. Tebou vyzdvihovaný produkt Gambáč mi prostě nechutná...tak jako tobě olivy. Chápu taky, že máš rád tenhle pro mne nezajímavý produkt. Přestávám však chápat, co mi vlastně chceš vysvětlit. Tobě chutná TO a mě zase ONO. Tobě Géčko - mě Fryštátský ležák, ale až ho začnou dolívat vodou, změní slad, kvasinky a ZKAZÍ ho standardizací, tak ztratí mou přízeň...už mi nebude chutnat. Europivo v nouzi vypiju, ale když mám na výběr - vyhnu se mu. Tak jako ty steaku a olivám...

Re: Re: Re: Re: Gambáč

(Lucifer, 7. 5. 2018 18:49)

Je to jednoduchý, někdo má rád holky, někdo vdolky. Já nevychvaluji "gambáč", já jen lehce naznačuji že pokud ti dobře načepují pivo, tak mi nevadí že to je komerční pivo. Pokud budu někde na tůře, nebo prostě budu vyprahlej jen tak... a v hospodě bude jen to komerční pivo, prostě si ho dám, protože mám žízeň..A pokud budu mít štěstí a pivo bude dobře udělané, tz. načepované dám si i druhé...třetí...

Re: Re: Re: Re: Re: Gambáč

(René Costache, 7. 5. 2018 19:48)

I kdyby mi tu tvoji krásně načepovanou a ošetřenou eurohrůzu načepoval mistr světa, vyfotil to a fotka by vyhrála "první světovou cenu", tak mi Gé šmakovat nebude. V komentáři jsem psal o opuštěném ostrově, ty zase o tůře. Pochop už, že tak velkou žízeň mít nebudu, abych někdy napsal že Gé je pochoutka. I kdyby ho 20 "znalců" označilo za PIVO ROKU, tak se jen hořce pousměju a odplivnu si. Kdybych dva dny nejedl a třetí den by mi nabídli krůtí paštiku z pomletých kůží a pařátů, dovezenou přímo z masokombinátu, tak si přidám druhou...třetí, ale nechtěj abych tu šlichtu chválil. Jsem blbec a víš proč? Protože když se někdo hádá s blbcem déle než půl minuty, už se hádají dva blbci.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gambáč

(Lucifer, 8. 5. 2018 8:08)

Já to jako hádku neberu. Souhlasím že "gambáč" šel s kvalitou někam jinam...ale nevidím spásu v malích pivovarech. Je to zase jenom kšeft. našli si svoje místo na trhu, nabízejí jiné možnosti a chutě. Ale furt to je jen kšeft. takový "koníček" se pomalu ale jistě stává také velkovýrobnou. Čas a peníze ukážou kterou cestou se vydají ostatní...A souhlasím že reklama od "gambáče" je podpásová, ale je to obecný trend. Podívej se na reklamy fio naky, hunaie atp. prostě pokus u ironii který vyšel trapně...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gambáč

(René Costache, 27. 5. 2018 17:20)

Znovu jsem si přečetl tvoje komentáře a MOŽNÁ jsem pochopil, co mi vlastně chceš sdělit :
1. ...že pivo z minipivovarů není spása lidstva
2. ...snažíš se mi vsugerovat, že mi vlastně Gambáč chutná
Zkusím tedy mluvit řečí tvého kmene:
1. ... minipivovary opravdu nenaplní trh a jejich výrobky nemůžou být všude. To však vím, není třeba mi to sáhodlouze vysvětlovat.
2. ...Gambáč mi opravdu nepřipadá nijak výjimečný. Zkusím tedy použít slova tvým podobná. Představ si, že jsi na té tvojí TŮŘE (když nepobíráš můj OSTROV) a něco se posere. Na dva dny uvízneš někde v Tatrách a 48 hodin jsi bez jídla. Najde tě Horská služba. Vyčerpaného, hladového a ejhle - v ešusku ti nesou propečený stejk s olivami. Neříkej, že si nedáš??? Snažím se psát řečí tvého kmene. Tys mi nutil Géčko, já se ti taky pokusím vysvětlit, že stejk s olivama je vlastně mňamka. Nebo to sežereš, protože máš vééélký hlad a už si to nikdy v budoucnu nedáš? Nebo to prostě nesežereš, protože ti to fakt nechutná a vydržíš na jiné jídlo???

 

 

Portrét




Statistiky

Online: 1
Celkem: 7030
Měsíc: 947
Den: 36